۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۵۴

مهر خبر می‌دهد

موافقت کمیسیون تلفیق برای خرید سربازی کافی نیست

موافقت کمیسیون تلفیق برای خرید سربازی کافی نیست

موافقت کمیسیون تلفیق برای خرید سربازی کافی نیست چراکه موضوع خرید خدمت سربازی باید در صحن مجلس مطرح و رای گیری شود که البته قبل از این ستادکل باید موافقت خود را اعلام کند.

یک منبع آگاه در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: موافقت کمیسیون تلفیق برای خرید سربازی کافی نیست چراکه موضوع خرید خدمت سربازی باید در صحن مجلس مطرح و رأی گیری شود که البته قبل از این ستاد کل نیروهای مسلح باید موافقت خود را اعلام کند.

وی افزود: با تحلیل رفتارهای سالهای اخیر ستاد کل نیروهای مسلح در زمینه سربازی به نظر می‌رسد در حال حاضر مسائل مهم‌تری مانند حقوق سربازان وجود دارد و مسائلی مانند خرید خدمت در اولویت نیست.

این منبع آگاه گفت: البته اگر هم بنایی به خرید خدمت باشد باید بر اساس یک قاعده منطقی این موضوع عنوان و قیمت گذاری شود؛ اینکه مبالغ میلیونی برای خرید خدمت مطرح شود نشان از نگاه سرمایه داری است.

وی بیان کرد: باید برای سرباز ایجاد انگیزه کرد تا مشمول ترغیب شود که به سربازی بیاید نه اینکه با مطرح کردن مسائلی مانند خرید خدمت انگیزه را از جوانان گرفت.

این منبع آگاه گفت: فردی که دارای غیبت است و ۴۵ سال دارد طبیعی است که باید تعیین تکلیف شود اما اینکه بخواهیم با مطرح کردن موضوع خرید خدمت جوانان تازه نفس را برای رفتن به سربازی بی انگیزه کنیم کار درستی نیست.

وی در پایان گفت: اصل این موضوع که رقم‌های میلیونی برای خرید خدمت مطرح شود عادلانه نیست، باید عدد و رقم به نحوه‌ای تعیین شود که اگر زمانی قرار بر خرید خدمت شد اغلب افراد غایب بتوانند خدمتشان را بخرند و قانون برای همه یکسان باشد.

ماجرای خرید خدمت سربازی چه بود؟

بر اساس این گزارش، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس گفت: نمایندگان کمیسیون تلفیق در نشست امروز با خرید سربازی برای سربازان غایب موافقت کردند. خرید سربازی با رعایت اصل ۱۱۰ قانون اساسی و در راستای توجه به امر مقدس استحکام خانواده و فرزندآوری و تعیین تکلیف مشمولین غایب بیش از ۵ سال با اولویت افراد متأهل و بالاتر از ۳۵ سال سن که ضریب انجام وظایف مقدس سربازی تحت تأثیر تحلیل قوای جسمانی برای آنها امکانپذیر نیست، امکانپذیر خواهد بود. بر این اساس افراد با پرداخت مبالغ مشخص شده، کارت معافیت از خدمت در زمان صلح را دریافت می‌کنند.

زارع افزود: به موجب این مصوبه، دارندگان مدرک تحصیلی کاردانی و کمتر از آن با پرداخت ۲۵۰ میلیون تومان، دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد با پرداخت مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان و دارندگان مدرک پزشکی عمومی و دکترای تخصصی و بالاتر از آن در تمامی رشته‌ها با پرداخت مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان به حساب خزانه کل کشور قادر به خرید سربازی خود خواهند بود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مجلس بیان کرد: همچنین مشمولان متأهل به ازای هر فرزند از ۲۰ درصد تخفیف تا سقف حداکثر ۶۰ درصد برخوردار خواهند بود و افراد متأهل تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی از تخفیف ۵۰ درصدی برخوردار شدند.

کد خبر 5411887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • م IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
      5 4
      واقعا چرا آخه؟ همه پولدارا بخرن؟ برعکسم قیمت گذاری کردن آخه. دکترا ها بیشتر زحمت کشیدن درس خوندن بیشتر پول بدن؟ بعد بچه مایه دار با یه کاردانی بیاد 250 بده؟ 250 برای مایه دارا پولیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • سعید IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
      8 0
      این آقا گفته بالای ۴۵ سال یعنی واقعا ایشون فکر میکنه ۳۵ ساله تازه نفسه و میتونه بره سربازی؟
    • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
      13 1
      اصلاح چیز پیچیده ای نیست. کلا بفروشید و به جاش به کسانی که می روند حقوق خوب و کامل بدهید. هم عدالت برقرار می شود هم بیکاری پایین میاد
    • ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
      8 0
      خدا خیرت بده من چهل سالمه مشکلاتی داشتم نتونستم خدمت برم تمام زندگی و ازدواج مونده رو هوا یک قیمتی بگذارید که با حقوق پایه وزارت کار برای کارگران ضربدر ۲۴ ماه جور دربیاد حداقل بتونیم بخریم
    • ناشناس IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
      5 0
      کسیکه سنش از۳۰گذشته بدردسربازی رفتن نمیخوره چون انگیزه ای برای آینده بعدازسربازی نداره خودتون اگرسربازی رفتین بهترمیدونید مثل شاگردمدرسه ای میمونه که چندسال دریک کلاس درجازده وانگیزه خوندن نداره ممنون کهنه سرباز
    • حسین IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
      7 1
      موافقت عجیبی است با این ارقام... پیام این موافقت: پولدارها لازم نیست سربازی بروند و فقرا حتما باید سربازی بروند!!!!!!؟؟؟؟؟
    • بی نام IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
      3 0
      شورای پزشکی نظام وظیفه با معافیت کفالت تنها فرزندم با وجود معلولیت جسمی و حرکتی و سالها بیماری MS من موافقت نکرد البته موارد مشابه من کم نبودند، کاش میشد به کمک خبرگزاری مهر این مطلب به رویت نمایندگان محترم مجلس برسد که حداقل فرصتی هم برای معافیت تک فرزند افرادی که به مساعدت نیاز دارند فراهم شود.
    • ایرانی IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
      2 0
      موافقت کمیسیون تلفیق با خرید خدمت و پرداخت ارز ترجیحی خیانت صددرصد است
    • ایرانی NL ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
      7 1
      بگو آخه بی معرفت بی وجدان بی شرف ۲۵۰ میلیون !!!!؟؟؟؟؟؟
    • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
      6 0
      مجلس انقلابی واقعا این چه طرحیه اخه؟؟این طرح ینی هر کسی ک پولداره میتونه غیبت کنه و بعد خدمتشو بخره و تموم وباز قانونی به نفع پولدارها و بچه های همین نماینده های عزیز.شفافیت چی شد؟؟مگر با همین شعار رای نگرفتید از ما؟؟
    • علی IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
      8 0
      این تصمیم منصفانه نیست عادلانه نیست فقط پولدارها بتوانند خدمت خود را بخرند پس قشر ضعیف چی واقعا بی انصافیه
    • ممد IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
      6 0
      والا بلا خیلی گرونه.اخه چه خبره.ماهی بیست میلیون چرا همیشه علیه مردم خودتون هستید.چرا یکم فکرنمیکنید.250میلیون.مگ پول کمیه تو این مملکت.بااین تورم
    • IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
      9 0
      این چه قانونیه اونی که پول داره و وضع مالیش خوبه نباید بره خدمت سربازی ، اونی که پول نداره باید بره خدمت سربازی، کلا همه چیز برای پول داراست ، این قانون یک جوری موافقت می کنند که پسرای خودشون بتونند استفاده کنند .
    • محمد US ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
      4 1
      سلام مبلغ خیلی بالا هست جناب قانون خرید مساوی کنید که ۱۰۰درصدغایبین این سالها بتون بخرن نه پولدار بخره ما نخریم بین بیست تا۶۰میلیون خوبه برا خرید اون مبلغ هیچ باورکردنی نیست اگه اون مبلغ بگید من یکی نمی تونم بخرم نه من همه کسانی که نمی تونن مثل من باشن بیارید پاین که بسم الله کنید که براتون واریز بش
    • حمید AU ۰۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
      8 0
      کاش این خدمت دوساله اجباری به ۳ ماه آموزشی برای همگان تبدیل می شد وهرکس می خواست داوطلبانه به طوردایم و با حقوق مناسب عضو می شد.تقریبا همه جای دنیا تغییر کرده.
    • IR ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
      8 0
      این کار خوب است ولی چرا دنبال مسکن هستید. خوب این عده غایب را معاف کردید دوباره غایبین جدید خواهید داشت. قانون سربازی را برای مشمولان جدید تغییر دهید.. مدت را شش ماهه کنید. کابوس سربازی و این همه استرس و فرار از مملکت و در به دری و آوارگی جوانان را خاتمه دهید.
    • علی IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
      0 0
      آن بچه کشاورزی که در ته روستاهای سیستان و بلوچستان زندگی میکند و شاید قوت لایموت پدر و مادرش را تهیه میکند باید سربازی برود و آن فرزند سرمایه دار سانتافه سوار بتواند خیلی راحت سربازی اش را بخرد . قدیمی ها می گفتند باید بچه برود سربازی تا آدم شود(خود ساخته شود) طرح بسیار بدی است
    • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
      0 0
      عدالت در سربازی این است که همه بروند سربازی چه فقیر چه غنی ولی مدت سربازی حداکثر ۹ ماه شود
    • م. ح IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
      0 0
      بداد ما پسرها برسید تا بریم سربازی بیایم دخترها همه شغلها رو صاحب شدن حالا ما باید از جیبمون یک چیزی هم بدیم امسال کلی معلم استخدام میشه تا سال دیگه سربازی یه عده تموم بشه لابد میگن دیگه دیگه استخدام نداریم چرا هیچ نماینده ای به فریاد ما نمیرسه
    • سید حسام IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
      0 0
      منبع آگاه کیه دقیقا؟!
    • شهاب AE ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
      1 0
      این طرح خرید خدمت کاملا مردوده و تبعیض فقط سرمایه دار ذینفعه بنده ۴۰ سال سن دارم و ۴تا بچه دارم اگه ۲۵۰ تومن پول داشتم یه سرپناه واسه بچه هام درست میکردم از اجاره نشینی خلاص میشدم درسال ۹۷ اون ۱۰ میلیون و نداشتم که بدم کلا دولت میخاد پشت قشرضعیف و بشکنه تاسرمایه دار راحتتر زندگی کنه خدایی انصاف نیست
    • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
      0 0
      عدالت نیست پولدارها عمر و سختی را با پول معامله کنند و فقرا نگهبان اموال انها باشند لذا حداقل خدمت نصفش را طی کنند
    • حسین IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
      0 0
      اگه جوانان همچین پولی دشتندسپردش میکردن سودمیگرفتن عادلانه نیس این قیمت اگه بودپس چراسربازباماهی دویا3تومن بره خدمت اگه اینجوره حقوق سربازان میبایست 20ملیون درماه باشه پس یه قیمتی بگیدتاهمه بتونن استفاده کنن نه فقط پولدارا
    • محمد IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
      0 0
      سلام ینی هر سرباز با مدرک کارشناسی ماهی داره برای شما ۲۰ ملیون کار میکنه که شما میخواید سربازی این فرد رو ۴۰۰ ملیون بفروشید بعد بیشترین حقوقی که به سرباز تعلق میگیره ۵ ملیون چه جالب
    • حامد IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
      1 0
      واقعا متاسفم ۲ سال سربازی اونم اجباری واقعا مسخره هست هههه شما با این گرونی کاری کردین درصد امید به زندگی جوونا شده صفر خیلی دلم پره هم واسع خودم هم واسه جوونای وطنم که زندگی نکردیم عین اینکه یه ماهی رو کردی تولیوان زنده هست اما زندگی نمیکنه چون فقط دور خودش میچرخه
    • معین GB ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
      1 0
      تحصیلات هیج جا ارزش ندارد حتا در سربازی یعنی هرچی درس خوندی جریمت بیشتره
    • محمدحسین IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      1 0
      خواهشا حرفه‌ای شدن سربازی رو پیگیری کنید